Som dere aner er det en uendelighet av fallgruver man vil, eh, falle i dersom man ikke følger våre råd.
Etter intensive feltstudier i inn- og utland gjennom flere år, har Team BR destillert craft beer bar-suksess ned til tre konkrete tips.
Vi har her hoppet over alt det opplagte som at du må ha godt øl og gjerne litt møblement (opsjonelt).
Menykunst
Selv om du satser alt på å bare selge det ypperste innen craft, kommer du til å selge minst 60% pils. Siden menyen på veggen dermed er mer til pynt enn til nytte, skal den utformes som et kunstverk.
En positiv bieffekt er at siden ølnavnene er uleselige uten hovedfag i kalligrafi tvinges folk til å bestille etter nummer, og da slipper du å huske hvilket øl som er på hvilken kran. Genialt!
Quiz
Du må ha quiz. Hvorfor? Fordi craft og quiz hører sammen. Begge begynner på k. Tilfeldig? Neppe.
Dessuten – all moro må organiseres og ledes. En kan ikke bare la folk få ha det gøy på egenhånd.
Sosiale medier
SoMe er ditt beste kort når du skal trekke kunder til baren din. SoMe er også hvor du garantert kommer til å gå i baret. Både den lokale skjenken og helsemyndighetene higer etter å dele ut prikker for «ulovlig ølreklame».
Her er alt du kan legge ut bilder av (listen er komplett):
- Edru mennesker som ikke har det «for gøy»
- En karaffel med vann. Tydelig merket «Kun rent vann»
- Mat
- Gulvet
Husk at selv om skjenken ikke nødvendigvis følger deg på SoMe, så er det gode muligheter for at de ansatte i nabobarene gjør det.