Kategorier
Konkurranse

Konkurranse: Design en øletikett

Det er innholdet i flaska som betyr noe. Og kun det. Øl med finurlige navn og blendende etiketter betyr ingenting. Nada-nichts. Det er jo bare innpakning. Dandering av emballasje. Heeeelt unødvendig!

Men likevel lar vi oss fascinere.  Etiketten og navnet er liksom prikken over i-en. En søt liten bonus. Vi digger Stavanger-uttrykkene  som Salikatt benytter. Navn som «Junaiten», «Rauaraddel» og «Jysla Brune» (you are missed, btw…) rører noe i oss. De klassiske iddisene til LERVIG byr på doser med nostalgi, mens dagens kunstneriske kreasjoner fra Nanna Guldbæk Nielsen bringer frem et aldri så lite smil allerede før du har åpnet boksen.

Liquid Sex Robot

«Av alle uviktige ting i verden er fotball den viktigste» sa en gammel, polsk keeper som senere gjorde karriere som pave Johannes Paul II. På samme måte kan vi kanskje si at av alle uviktige ting med øl, er etiketten den viktigste?

Nå er det på tide at du viser omverden – inkludert de lokale bryggeriene – hvor bra dette kan gjøres! Vi premierer den beste etiketten med 10 pakker av Lallemands nye tørrgjær «Voss Kveik», en gjærstamme med opprinnelse fra den originale kveiken til Sigmund Gjernes. 10 pakker bør være nok til å brygge ca 200 liter med godt (eller dårlig) øl!

Les mer om gjæren her.

Alt dette kan bli ditt!

Alt du trenger å gjøre er:

  • Design en øletikett. Den kan være til ditt eget hjemmebrygg, en helt fiktiv øl – eller en eksisterende kommersiell øl.
  • Send filen/filene til oss som melding via Facebook eller til denne epostadressen.

Alle kan delta, og premien sendes i posten om du ikke vil hente den i BR HQ. Det er selvfølgelig tillatt med flere bidrag.

Design-regler:

  • Filen må være i JPG eller PNG  og ha normalt god oppløsning
  • Etiketten må innholde navn på ølen og bryggeriet, øltype, og % alkohol.
  • Etiketten kan ikke inneholde ordet «Nyhet
  • Forrige punkt er vissnok svært viktig, så vi ber deg lese det igjen.

Frist for innsendelse er torsdag 20. februar. 

BR-redaksjonen vil vurdere bidragene ut fra følgende subjektive kriterier:

  • Grafisk design/presentasjon
  • Tekst/rød-tråd/gjennomføring
  • Originalitet
  • X-faktoren – altså hvor lyst vi får på ølen.
The Brown Note
Kjenner en som kjøpte denne bare på grunn av etiketten…

De beste bidragene går videre til en finale hvor vi lar våre følgere på Facebook bestemme vinneren.

Vinneren kåres på vår Facebook-side lørdag 29. februar.

Hva tenker du?

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.