Salikatt dobler kapasiteten og er med på det som må bli norges beste julekalender.
Kapasitetsdobling
At si at Salikatts øl er populære vil være årets understatement. Som kjent stod folk klare på Vinmonopolets utsalg på Kvadrat Kjøpesenter forrige fredag og ventet på at 1080 bokser av bryggeriet nyeste øl, Cold Fusion, skulle rulles ut, bokstavelig talt. Ølet var aldri innom en hylle, men forsvant fra pallene i løpet av 25 minutter. Det er tilstander som minner mer om et Burgunderslipp enn en ølrelease.
Noen handlet mye, mens mange gikk glipp av det hele, noe kommentarene i den populære Facebook-gruppen Salikatt fra Innsiå bærer preg av.
Da er den siste utvidelsen av Salikatt kjærkommen. Tre nye tanker er kommet i hus – to gjæringstanker på 2500 liter hver samt en bright tank av samme størrelse – og dermed dobles kapasiteten fra 7 500 til 15 000 liter. Det betyr at flere polutsalg og butikker vil kunne føre Salikatts øl, og at flere enn oss som er så heldige å bo i Rogaland vil kunne få tak i disse nærmeste mytiske ølene.
Julekalender
Salikatt har slått seg sammen med Monkey Brew fra Trondheim, Lindheim Ølkompani fra Gvarv og Graff Brygghus fra Tromsø for å lage det som må bli norges beste julekalender.
Kalenderen vil innholde 6 øl fra hvert bryggeri – noen kjente, men også flere nyheter.
Det åpnes for forhåndssalg fra 1. oktober og prisen vil være 1699 kroner.
Det skal ikke spares på noe. Bryggeriene kutter alle mellomledd for å kunne holde prisen nede, og bestilling og salg vil skje hos ditt lokale bryggeri. Det vil si at vi som bor i Rogaland vil bestille hos og hente hos Salikatt. Vi publiserer info om hvordan bestilling gjennomføres så snart dette er klart.
Kalenderen kommer selvsagt i et begrenset opplag, så ikke vent med bestillingen!
Ett svar til “Salikatt!”
[…] Brewolution melder at Salikatt dobler kapasiteten, men enda viktigere (synes jeg) at de har slått seg sammen med Monkey Brew, Lindheim Ølkompani og […]