Din nye bestevenn? Her er svarene på vår survey om Rygr

Jada. Vi vet. Vi lanserte den med brask og bram som en fredagsquiz, men det var bare en survey. Uansett, her er svarene deres.

Først ville vi vite hvor lojale våre lesere er til lokale bryggerier. Svaret er at lojaliteten stikker dypt – halvparten holder seg helst til de lokale ølene, noe som er positivt for Rygr. Og så lærte vi at nesten 2% av leserne våre trenger et smakskurs.

 

Dernest ville vi finne ut om Rema 1000 har lyktes, så langt, i å promotere bryggeriet sitt som er under bygging på Øksnevad. De har kommet godt i gang, men har litt igjen før Rygr er på alles lepper. 

 

Vi var veldig interessert i å vite hva dere synes om Remas inntreden i craft beer-markedet. Dere er ikke overbegeistret. Færre enn 15% synes dette er en god ide.

(Svaralternativ 1, som delvis har falt ut, var: «Det er et stort selskap som forsøker å melke en ølrevolusjon drevet av ildsjeler»)

Vi antok at mange allikevel kommer til å smake Rygrs øl når de kommer for salg, og vi hadde rett. Om dette stemmer, bør Rygr gå for en Untappd-strategi hvor de fortløpende produserer nye øl, heller enn å fokusere på en liten kjerneportefølje.

 

Til slutt tenkte vi å gi Rygr litt drahjelp ved å analysere hvilke ølstiler de bør satse på.  IPA er kongen, mørke øl scorer høyt, og surøl er overraskende populært. Og Lervig er så poppis at de antakelig ville oppnådd greie salgstall om de hadde lansert en øl laget av sølevann med humleoljer og alkohol.

Mens vi venter på at Remas, og din (?), nye bestevenn skal lansere sine øl, kan debatten fortsette her. La oss få vite hva du mener i kommentarfeltet.

En tanke om “Din nye bestevenn? Her er svarene på vår survey om Rygr

  1. Tilbaketråkk: Rygr Brygghus | BREWOLUTION ROGALAND

Legg inn en kommentar!